گروه گفتگو: زهرا عزیزی کارگردانی است که فیلم حریر او در نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد انتخاب شد و به مرحله اصلی راه یافت.

زهرا عزیزی در گفتگو با کمیته خبری جشنواره گفت: حریر، زنی سالخورده است که در خانه ای محقر، در تنهایی رنج آور با فقر زندگی می کند. برای گذران زندگی در فصل گرم سال که اسپند روی تپه ها می روید با وجود کهولت سن از تپه ها بالا می رود و با دستهای پیر و رنجور شاخه های زمخت اسپند را می چیند و به خانه می برد، آویز درست می کند و می فروشد. سالها پیش، همسری را که بسیار عاشقش بوده و از او فرزندی ندارد از دست داده اما هنوز پس از سالها وقتی به مزارش که مردم برایش بقعه ساخته اند مراجعه میکند، گویی تازه او را از دست داده باشد، اشک می ریزد و مرثیه میخواند....

وی ادامه داد: عوامل این فیلم کارگردان و تصویربردار:زهرا عزیزی، عکاس:لیلا عزیزی، تدوینگر و تهیه کننده: مجتبی کوهکن هستند.

عزیزی با بیان اینکه خیلی وقتها سوژه های فیلمهای مستند تکه های گمشده و آسیب دیده فرهنگ ما هستند گفت: خیلی خوب است اگر در همه جشنواره های موضوعی،به خصوص در بخش فیلمهای مستند، اهداف و دغدغه های فیلمساز از طرق مختلف پیگیری شود. فیلمساز سوژه های مستند را فقط در حد توانش می تواند پیدا و معرفی کند..احیا، مرمت و اتصال دوباره این فرهنگها با افرادی است که در جایگاه و رده های بالای مملکت هستند.

وی در رابطه با احتمال برگزیده شدن فیلمش در جشنواره گفت: از آنجایی که من هنوز همه فیلمهای راه یافته را ندیدم و سطح کیفی آثار را نمی دانم پس چنین احتمالی را نمی توان در نظر گرفت. اگر بگویم برگزیده شدن چندان برایم هدف نیست شاید فکر کنید شعار است اما هدفم از ابتدا چیز دیگری بود. در ابتدا وقتی با حریر آشنا شدم هدفم این بود که از زندگی وی تصاویری بگیرم و به تعدادی از مسئولین استانی وضعیت اقتصادی زندگی وی را نشان دهم تا شاید بتوانم از این طریق کمکی به او کرده باشم.

عزیزی در خصوص بخش سبک زندگی جشنواره گفت: افزودن این بخش را در چند جشنواره دیده ام. این که هر جشنواره ی موضوعی بخش سبک زندگی را به همراه داشته باشد در کیفیت آثار تأثیر می گذارد و باعث رقابت سالم تر بین فیلمسازان می شود. از دید من این بخش نگاه به انواع زندگی را از زاویه اقوام و خرده فرهنگ ها در دنیای پر تلاطم امروز که خیلی ارزشهای آن  فراموش شده است، تازه می کند.

گفتنی است، زهرا عزیزی دارای مدرک لیسانس تاریخ می باشد و برای اولین بار است که در جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی شرکت کرده  و فیلم "حریر خود را در تیرماه 93 ساخته است.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا